سبزي،ميوه و ادويه هايي که فشارخون را کاهش مي دهد

به گزارش

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

مصرف برخي انواع سبزي و ميوه باعث کاهش فشار خون مي شود. معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي قم با بيان اين مطلب در گفت وگو با خراسان اظهار کرد: در برخي موارد براي کاهش فشار خون حتماً نبايد دارو استفاده کرد بلکه مي توان با مصرف بعضي سبزي ها و ميوه ها و غذاها، فشارخون را کنترل کرد و آن را در حد طبيعي نگه داشت.

پرتقال و گريپ فروت از جمله ميوه هايي است که مصرف آن موجب کاهش فشارخون مي شود. حتي مي توان روزانه ۲ ليوان آب پرتقال نوشيد. مصرف کيوي و تره فرنگي نيز موجب کاهش فشارخون مي شود.

مصرف مواد غذايي حاوي پتاسيم مانند موز، گوجه فرنگي، نخودفرنگي، کشمش و آلو نيز فشار خون را پايين مي آورد.هندوانه به دليل داشتن اسيد آمينه موجب تقويت عملکرد شريان هاي قلب و کاهش فشار خون مي شود.

مصرف متعادل پسته نيز باعث کاهش جذب کربوهيدرات ها مي شود. بادام هم يکي از آجيل هايي است که براي کاهش فشارخون مفيد است.دارچين، سير تازه، زعفران و بومادران از ادويه هايي است که مصرف آن سبب کاهش فشارخون مي شود.

نوشيدن چاي قرمز و چاي سبز نيز در کاهش فشارخون موثر است. مصرف دم کرده هايي نيز مانند برگ زيتون موجب کاهش فشارخون مي شود. چاي تخم کرفس نيز مفيد است و به علت داشتن کلسيم فشارخون را تنظيم مي کند.زردچوبه که از آن به عنوان يک ماده ضدالتهاب استفاده مي شود، توليد لخته را کاهش مي دهد و بيماري خود ايمني را درمان مي کند و باعث کاهش فشارخون مي شود.


این صفحه را به اشتراک بگذارید